A Nordic Walking története


Az egész Finnországból indult el útjára…

A Nordic Walking, vagy másnéven botsport skandináv eredetre vezethető vissza, ahol is a versenyszerű sífutás egy igen közkedvelt sportágnak számít.

Finnországban, az 1930-as évektől kezdték el alkalmazni a sífutóversenyzők ezt a technikát a „botos edzést” fizikai erőnlétük fenntartásához a versenyen kívüli időszakban, mikor nem volt hó.
Hamarosan rájöttek, hogy ezzel a fajta gyakorlással rendkívül nagy előnyre tehetnek szert. A Nordic Walking technika egy tökéletes edzési, gyakorlati segítségnek bizonyult, amelyben fenn tudták tartani az edzettséget, a szív és a tüdő munkájának jó állapotát és az izomrendszer (felső és alsó) jó kondícióját.

Később az 1980-as évekre egyre többen kezdték el űzni ezt a sportot, mint rekreációs sporttevékenységet. Mára már egy gyorsan fejlődő fitnesz tevékenységé nőtte ki magát a világ számos országában mind az egyének, a személyi edzők, az egészségközpontok, a fizikoterápiás szakemberek, orvosok és mind az egyéb más egészséges életmódot hirdetők között, a hatékonysága, a megengedhetősége és nem utolsósorban a móka kedvéért.


Kinek ajánlott és milyen egészségre gyakorolt hatásai vannak?


A Nordic Walking egy állóképesség és kondíciót fejlesztő rekreációs sporttevékenység. Egy speciális fitnesz technika, mely nem összekeverendő a teljesítménytúrázással vagy a hegyi futással.

A botsétához vagy botsporthoz botokat használunk, mely tehermentesíti az ízületeket, segít az egyensúly megtartásában és a helyes technika végzésével aktivizálódik a felső test izomzata.

  • A botséta javítja a csontszerkezetet (csontritkulás) és olajozza az ízületeket.
  • Pozitív hatással van a szívizomzatra és az érrendszerre ezáltal a vérkeringésre és a vérnyomásra.
  • Erősíti a légzésben résztvevő izmokat, növeli a tüdő kapacitását, ezáltal az oxigénfelvevő képességet is.
  • Javul az agy oxigénellátása így növekszik a koncentráció.
  • Hatékonyabbá teszi a zsíranyagcserét, fogyaszt.
  • Szabályozza a bélmozgást és javítja az immunrendszert.
  • Pozitív hatással van a hormonháztartásra, (boldogsághormon, nemi hormon)
  • Kedvező hatással van az idegrendszerre, javítja a pszichikai közérzetet, csökkenti a streszt.

A Nordic walkingot minden korosztálynak ajánljuk, nem igényel a megfelelő boton és ruházaton kívül egyéb speciális eszközöket.

Fontos, hogy mielőtt még nekikezdenénk a gyakorlásnak kérjük ki szakképzett oktatónk segítségét a megfelelő botkiválasztáshoz és a helyes alaptechnika elsajátításához.


AKTUÁLIS TANFOLYAMOK
GYALOGLÓ TÚRÁK
EDZÉSEK
2019



             


RÓLUNK

A mai modern, felgyorsult, stressz helyzetekkel teli világunkban egyre kevesebb időnk jut saját magunk és családunk egészségének megőrzésére. A rohanó mindennapjainkban elfelejtkezünk egy nagyon fontos, egyszeri és megismételhetetlen kincsünkről, magáról az életünkről. Tedd félre egy kicsit a fárasztó hétköznapok gondolatát és kezdj el cselekedni testi – lelki egészséged újjáépítésén! Katt ide»

NORDIC WALKING

A Nordic Walking, mint edzési módszer, már évtizedekkel ezelőtt elterjedt a profi sífutók körében, hogy a felsőtestük izomzatát és az állóképességüket szezonon kívül is szinten tarthassák, illetve fejleszthessék. Ugyanakkor mindazok számára hasznos lehet, akik az állóképességüket javítani vagy „csak” egy jó kondíciót szeretnének elérni. Gyere velünk!

Katt ide»

Elérhetőségeink

Fittkeszi Rekreációs Sportegyesület Az egészséges és kiegyensúlyozott életmódért

2085 Pilisvörösvár Ívó utca 20.

Adószám:18598164-1-13

fittkeszi@gmail.com

Tel: +36 30 637-5903

Katt ide»

Copyright © Fittkeszi 2018