A Nordic Walking története


Az egész Finnországból indult el útjára…

A Nordic Walking, vagy másnéven botsport skandináv eredetre vezethető vissza, ahol is a versenyszerű sífutás egy igen közkedvelt sportágnak számít.

Finnországban, az 1930-as évektől kezdték el alkalmazni a sífutóversenyzők ezt a technikát a „botos edzést” fizikai erőnlétük fenntartásához a versenyen kívüli időszakban, mikor nem volt hó.
Hamarosan rájöttek, hogy ezzel a fajta gyakorlással rendkívül nagy előnyre tehetnek szert. A Nordic Walking technika egy tökéletes edzési, gyakorlati segítségnek bizonyult, amelyben fenn tudták tartani az edzettséget, a szív és a tüdő munkájának jó állapotát és az izomrendszer (felső és alsó) jó kondícióját.

Később az 1980-as évekre egyre többen kezdték el űzni ezt a sportot, mint rekreációs sporttevékenységet. Mára már egy gyorsan fejlődő fitnesz tevékenységé nőtte ki magát a világ számos országában mind az egyének, a személyi edzők, az egészségközpontok, a fizikoterápiás szakemberek, orvosok és mind az egyéb más egészséges életmódot hirdetők között, a hatékonysága, a megengedhetősége és nem utolsósorban a móka kedvéért.


Kinek ajánlott és milyen egészségre gyakorolt hatásai vannak?


A Nordic Walking egy állóképesség és kondíciót fejlesztő rekreációs sporttevékenység. Egy speciális fitnesz technika, mely nem összekeverendő a teljesítménytúrázással vagy a hegyi futással.

A botsétához vagy botsporthoz botokat használunk, mely tehermentesíti az ízületeket, segít az egyensúly megtartásában és a helyes technika végzésével aktivizálódik a felső test izomzata.

  • A botséta javítja a csontszerkezetet (csontritkulás) és olajozza az ízületeket.
  • Pozitív hatással van a szívizomzatra és az érrendszerre ezáltal a vérkeringésre és a vérnyomásra.
  • Erősíti a légzésben résztvevő izmokat, növeli a tüdő kapacitását, ezáltal az oxigénfelvevő képességet is.
  • Javul az agy oxigénellátása így növekszik a koncentráció.
  • Hatékonyabbá teszi a zsíranyagcserét, fogyaszt.
  • Szabályozza a bélmozgást és javítja az immunrendszert.
  • Pozitív hatással van a hormonháztartásra, (boldogsághormon, nemi hormon)
  • Kedvező hatással van az idegrendszerre, javítja a pszichikai közérzetet, csökkenti a streszt.

A Nordic walkingot minden korosztálynak ajánljuk, nem igényel a megfelelő boton és ruházaton kívül egyéb speciális eszközöket.

Fontos, hogy mielőtt még nekikezdenénk a gyakorlásnak kérjük ki szakképzett oktatónk segítségét a megfelelő botkiválasztáshoz és a helyes alaptechnika elsajátításához.


AKTUÁLIS TANFOLYAMOK
GYALOGLÓ TÚRÁK
EDZÉSEK
2019



             


Csatlakozz hozzánk!

Egyesületi tagság feltételei 2019-es évi tagdíjak Katt ide»

Képgaléria

Természet fotók Katt ide»

Elérhetőségeink

Egyesületi információk Katt ide»
Copyright © Fittkeszi 2018