Nordic Walking alaptechnikai tanfolyamok és edzések: +36 30 637 5903 , e-mail: fittkeszi@gmail.com
Helyszínek: Pilisszentiván, Pilisvörösvár, Solymár, Csobánka, Hűvösvölgy


A Nordic Walking speciális karbon alapanyagú botok segítségével, lendületes karmunkával végzett sportos gyaloglás, egy olyan, az egész testre ható edzésmódszer, amely a bottal végzett karmozgás révén a teljes izomzatot igénybe veszi.


A NW, mint edzési módszer, már évtizedekkel ezelőtt elterjedt a profi sífutók körében, hogy a felsőtestük izomzatát és az állóképességüket szezonon kívül is szinten tarthassák, illetve fejleszthessék. Ugyanakkor mindazok számára hasznos lehet, akik az állóképességüket javítani vagy „csak” egy jó kondíciót szeretnének elérni.

 11 ok a Nordic Walking mellett

  1. Tehermentesíti az ízületeket. Kutatások bizonyítják, hogy a botok használata 30%-al tehermentesíti a csípő és térdízületeket a normál sétáláshoz képest.
  2. Javítja az állóképességet. A NW egy állóképesség sport. A cél egy meghatározott táv teljesítése vagy egy adott időintervallumon belül lehetőleg a legnagyobb táv teljesítése. Ennek elérésében és/vagy javításában nagyszerű eszköz.
  3. Erősíti az izmokat és aktiválja a vérkeringést. A NW testünk izomzatának 90%-át igénybe veszi. A helyes technika használatakor a kar, váll, nyak és a hát izmait is megmozgatja. Jó hír az ellustult izomzatnak, főleg az ülő munkát végzőknek. Ezen felül erősíti a szívet és javítja a vérkeringést, komoly segítség lehet a magas vérnyomás elleni küzdelemben.
  4. Hurrá, fogyunk! Az egyik legjobb öregedés gátló szer! A rendszeres NW a súlyproblémák orvossága, mivel a végzése során a szervezet a fokozott terhelésre zsírégetéssel válaszol. A sima gyalogláshoz képest a NW 20%-al több kalóriaégetéssel jár. Egy óra alatt átlagos tempóval pont 400 kalóriát égetünk el. Emellett a sport az egyik legjobb öregedésgátló szer a világon, amit a testre és lélekre gyakorolt hatása biztosít.
  5. Javítja a test oxigénellátását. Az izomhasználat növekedésének köszönhetően nő az oxigénfelvétel.
  6. Oldja az izomfeszültséget a nyak, a hát felső szakasza és a váll izmaiban. A bothasználat oldja a feszültségből eredő és ezeken a helyeken jelentkező görcsöket.
  7. Növeli a stressztűrő képességet, segít a jobb stresszkezelésben.
  8. Hajlékonyabb ízületek. A rendszeres intenzív NW mozgás, a botok jótékony tehercsökkentő hatása mellett, átmozgatja a váll és hát izmait, a hosszabb lépéseknek köszönhetően fokozza a csípőízületek hajlékonyságát, rádiuszát. Minden edzés elengedhetetlen részét képezik a nyújtó gyakorlatok, melyek nemcsak hajlékonnyá teszik az ízületeket, hanem szélesítik azok terhelhetőségi sprektrumát, csökkentik a sérülés veszélyét és mozgékonyabbá teszik azokat.
  9. Segít a csontritkulás elleni harcban!
  10. Jót tesz az agynak. A növekvő oxigénfelvétel és a javuló vérkeringés segíti az agy működését. Ezen felül a diagonál (átlós lépés) mozgás nagyban javítja a koordinációs képességet és ezzel együtt az egyensúlyozó képességet is, mely nemcsak idős korban fontos, hanem a mozgásszegény életmód miatt a fiatalok körében is egyre inkább. A két agyfélteke összehangolt mozgása NW közben nagyban segíti a biztonságos mozgást idős korban, segít a szellemi leépülés lassításában és a fiataloknál pedig segít a koncentrálás és kreativitás fejlesztésében.
  11. Ki a természetbe! Fő a jó közérzet! Napjainkban egyre több időt töltünk a négy fal között, legtöbbször mesterséges fényben és mesterséges légkörben, gyakran nyitható ablakok nélkül. Ez már önmagában is komoly stresszt okoz a szervezetnek, friss levegőért, napfényért és természetes környezetért kiállt.

Alaptechnikai tanfolyam részletei

A tanfolyam során, szakképzett NW oktató segítségével, különböző rávezető és fejlesztő gyakorlatokon keresztül sajátítjuk el az alaptechnikát (diagonál lépést) és segítséget nyújtunk a megfelelő bot kiválasztásához.

Kinek ajánljuk?

A Nordic Walking botos gyaloglást gyakorlatilag gyerek kortól, 9-10 éves kortól egészen idős korig bármikor elkezdhetjük.  A tanfolyamot főleg azoknak ajánljuk, akik még nem ismerik vagy csak most ismerkednek meg ezzel a fajta sporttal.

Részvételi feltételek:

A tanfolyam minimum 3 fővel indul. A részvétel előfeltétele a fittkeszi@gmail.com e-mail címen való írásos jelentkezés.

A tanfolyam részvételi díja: 4600Ft/fő

Az alaptechnikai tanfolyamon résztvevők automatikusan egy éves időtartamú pártolói tagságot kapnak, amellyel részt tudnak venni csoportos edzéseinken és túráinkon!


Várunk szeretettel mindenkit, hiszen csapatban azért mégis jobb!


Copyright © Fittkeszi 2018