Női jóga – kismama jóga

Aktuális foglalkozásokért KATT IDE

A jóga órán végzett ászanák (testhelyzetek) mindegyike a várandósság időszakában folyamatosan változó női szervezet szükségleteihez van igazítva. Így a várandós-jógában az ászanák nem kitartott testhelyzeteket, hanem folytonos, könnyed mozgásban végzett gyakorlatokat jelentenek. Ezek főként a hátizmok erősítését, a gerinc rugalmasságának megtartását, a nyugalmi légzéskapacitás növelését, a csípőízületek rugalmasítását célozzák. Ugyanakkor nagyon fontos szerepük van ezeknek a mozgásoknak a kismama fizikai kondíciójának és ezáltal jó közérzetének elérésében, megőrzésében.

IMG_7494_1

Kinek ajánljuk a női jógát?

-akiknek gyengék a medencealapi izmai (megereszkedett méh, megnyúlt szalagok),

-szülés előtt, akik gyermeket szeretnének, vagy szülés után, akiknek meggyengülhettek az alhasi izmai.

-menopausa tüneteinek enyhítésére, 

-gyenge hüvelyi izomzattal rendelkezőknek                                                                                                                                                                               

-kötött, merev csípőjű hölgyeknek,

-nehéz fizikai munkát végzőknek,

-sportolóknak, akik rendszeresen szökdellnek, vagy súlyt emelnek,

-erősen stresszes hölgyeknek,

-szexuális élet javítására.


 

 A Gerincjóga modern mozgásrendszer

Aktuális foglalkozásokért KATT IDE

Amely a jóga speciális testhelyzeteit használja a fizikai test és az idegrendszer egészségének helyreállítására biztonságos, az anatómiai alapmozgásokra épülő gyakorlatsorokkal. Elsődleges szerepe a prevenció, az egészségmegőrzés, de csoportos mozgásterápiaként, amely a teljes fizikumot módszeresen kezeli és fejleszti, kiváló eredménnyel támogatja és kiegészíti a személyre szabott, célirányos gyógyító eljárásokat. Legfőbb eszközei a tudatos mozgás, a helyes légzés és a relaxáció.

A Gerincjóga kezdők számára leszűkíti a hatha jóga komplex eszköztárát egy könnyen, biztonságosan gyakorolható mozgássorra, hogy befogadhatóvá tegye azok számára is, akik nem rendelkeznek megfelelô fizikummal és testtudattal. Harmonikusan erősíti és nyújtja az izomzatot, precíz, anatómiai szempontból átgondolt gyakorlatokkal biztonságosan, mégis eredményesen alakítja a testet, de ezen keresztül hatással van az emberi élet egészére.

Az egészség elérése és megőrzése az elsődleges cél, a már kialakult elváltozásokat szakorvos segítségével kell kezelni!


Családi jóga-gyermek jóga

Aktuális foglalkozásokért KATT IDE

“Közös élmények, harmonikus lelkek”

Biztosan sokat hallottál már a jóga gyakorlás jótékony hatásairól, és gondolom arról is, hogy a jógagyakorlatok egészségesek és hasznosak. De arról hallottál-e, hogy szórakoztatóak is lehetnek nemcsak nagyoknak, hanem kicsiknek is?

Kétgyermekes édesanyaként nap, mint nap tapasztalom, hogy milyen nagy mozgásigénye van a gyermekeimnek, mennyi energia van bennük és milyen fontos nekik az együtt játszás, mind a saját társaikkal, mind velünk szülőkkel.

A családi jóga és a gyermekjóga lényege a közös mozgás, a játék és az együtt töltött örömteli percek!

A foglalkozásokon a gyerekek és a szüleik kellemes légkörben együtt ismerkedhetnek meg a Hatha jóga alapgyakorlataival játékos formában.

 

A családi jógafoglalkozásokon három korosztályban gyakorlunk:

  • Baba-mama jóga – 4 hónapos kortól 1,5 éves korig

Aki már a terhesség alatt is rendszeresen jógázott, a szülés után is gyakorolhatja e mozgásformát. Aki viszont csupán a csöppség megérkezését követően kóstolna bele a jóga rejtelmeibe, annak itt a nagyszerű lehetőség!

Fitté, vidámmá tesz!

A baba-mama jóga kellemes testmozgás, hatékony készségfejlesztő módszer, illetve remek játék egyszerre. Visszasegítik az édesanyákat a várandósság előtti fitt állapotukba, és nagy mértében javítja az anya-gyermek kapcsolat minőségét. A baba-mama jóga módszerének az a lényege, hogy az anyuka együtt mozog a babával.

A csöppséggel együtt végzett gyakorlatok (a baba és a mama teljesen szinkronban mozog) pedig még szorosabbá fűzik az anya-gyermek kapcsolatot. A közös élmény összehoz, közben mama és gyermeke egyre jobban megismerhetik egymást. Csökkenti a szülés utáni depresszió kialakulásának esélyeit, és oldja a születés traumájának néhány formáját is.

A baba-mama jóga aktív időtöltést jelent a kis ember számára az édesanyával. Ugyanakkor hamar hozzászokik a rendszeres mozgáshoz. A „testedzés” és a környezet által kapott ingerek a baba idegrendszerét, valamint mozgáskoordinációját egyaránt fejlesztik. Háromdimenziós mozgásérzékelésének a kialakításában aktívan részt vesz a Hatha jóga pozíciók révén.

A jógagyakorlás kedvezően befolyásolja a test, a lélek és a szellem harmóniáját és egyben megnyugtató. Nemcsak az ideg-, nyirok- és hormonrendszert stimulálja, hanem a testen túlmutató finom energiákat, érzelmeket, gondolatokat is hatékonyan motiválja. Ennek köszönhetően a jógázó édesanya összefogottabb lesz, s mind önmagával, mind a gyermekével kellő mértékben tud foglalkozni.

Az óra egyik felében klasszikus babamasszázs és játékos mozgásfejlesztő gyakorlatok vannak, amelyek folyamán az édesanya mozgatja a picinyét, sokat mondókázunk és dalolunk. Az óra második részében pedig baba és mama együtt jógázik. A torna mindenben a gyermekhez igazodik. Nincs erőltetés, a belső szeretetteljes figyelmen van a hangsúly. Az óra rövid relaxációval záródik.

 Aktuális foglalkozásokért KATT IDE

  • Családi jóga-móka tipegő kortól – 1,5-2 éves kortól 6 éves korig
  • Családi jóga-móka 6 éves kortól – “iskolába megyek”

 

Vidámság, játék, mozgás, relaxáció, felszabadultság szeretetteljes környezetben!

A gyermekek dalokba, mondókákba ágyazva tapasztalhatják meg a jóga sokrétű előnyeit erőltetés nélkül. Semmi esetre sem a gyakorlatok gépies begyakorlásáról, megtanulásáról van szó. A gyermekjóga a gyerekek alaptermészetéhez igazítja az ősi jógagyakorlatokat, ászanákat, hogy mindaz a tudás, ami évezredek során felhalmozódott, ők is megtapasztalhassák vidáman, felszabadultan játékos keretek között.

Mi mindent adhat a gyermekeknek a jógázás?

  •   A jóga a test-lélek-szellem egységét figyelembe véve, gyógyít és harmonizál.  A  gyakorlatok átmozgatják egész testüket, javul az izomtónus, erősödnek az izmaik, fejlődik a mozgások koordináltsága, kialakul a helyes testtartás.
  •  Élesednek az érzékszervek, mely az érzékelő képesség finomodásával a környezet megismerésében precízebb tapasztalatokat tesz lehetővé.
  •  A légző gyakorlatok és a relaxáció nyugtató hatással van az idegrendszerükre, a koncentrációs gyakorlatok elmélyítik figyelmüket.
  • A gyermek felmérheti, megismerheti saját képességeit, s teljesítményének határait, elfogadja ezeket, és ezáltal figyelmesen tud bánni erőivel, elkerülve a túlfeszítést, túlerőltetést.
  • Megnő kitartása és akaratereje és jógázás megtanítja őket, hogy könnyedébben kezeljék szorongásaikat, félelmeiket.
  • Nagymértékben segíti a gyermekek ellenálló képességét a betegségekkel szemben, erősödik az immunrendszerük.

A helyes tartás a kisgyermekeknél sok-sok mozgás nyomán alakul ki. Ehhez mozgékony gerinc és megfelelő erősségű törzsizomzat (has és hátizmok) szükséges. Jóga gyakorlatainkkal ezt a mozgékonyságot (lazítás, nyújtás) és ezt a jó izomzatot (erősítés) kívánjuk kialakítani.

A gyakorlatok az állat és növényvilág neveit viselik, így könnyedén eljátszhatjuk őket, pillangóvá, nyuszivá, tigrissé vagy akár medvévé válunk. A jóga-móka órán sokat mondókázunk, dalolunk miközben a csemete és szülő, a páros gyakorlatokon keresztül lassan és fokozatosan megtanulja a Hatha jóga testtartásait/ászanáit játékos keretek között.

Copyright © Fittkeszi 2018